O autorze
Magdalena Sapińska, lat 39, rodowita Warszawianka

Posiadam dyplom licencjata z ekonomii oraz magistra z finansów na Uniwersytecie Warszawskim, ukończyłam także studia MBA.

Swoje długoletnie doświadczenie zdobywałam pracując w branży budowlanej i farmaceutycznej, gdzie piastowałam najwyższe stanowiska związane z finansami, w tym członka zarządu i członka rady nadzorczej.

Przez cztery lata prowadziłam również własną działalność gospodarczą (biuro rachunkowe i doradztwo finansowe). Jest to cenna wiedza w kontekście zmagań przedsiębiorcy z biurokracją państwową oraz niejasnymi przepisami.

Przez kilka lat byłam związana ze stowarzyszeniem Europejska Federacja Doradców Finansowych. Podejmowane działania miały na celu uregulowanie roli doradztwa finansowego oraz zwrócenie uwagi na nierzetelnych doradców, tzw. sprzedawców kredytów. Jako członek komisji ds. PR promowałam stowarzyszenie na arenie europejskiej.

W swoim dorobku zawodowym mam również współpracę z Gazetą Prawną. W roli eksperta
wypowiadałam się na tematy podatkowe.

Ostatnio kandydowałam do Sejmu RP z ramienia Nowoczesnej Ryszarda Petru.

Branża fashion - nowe otwarcie

fot. Piotr Kaniewski PolscyProjektanci.com
Polska branża modowa z roku na rok rozwija się coraz prężniej, a rodzimi projektanci mody w świecie mody mają coraz więcej do powiedzenia.



Od dawna jesteśmy mocni, bo nasi projektanci mają swoje pomysły. Natomiast cieszę się bardzo, że zaczyna się rozwijać branża, która obsługuje biznesowo projektantów – mówi Kasia Sokołowska reżyserka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Niestety wciąż głównym problemem branży w Polsce nie jest ani brak zamówień, ani nawet konkurencja chińskiej tanizny, która przez lata psuła rynek. To, co naprawdę nie pozwala temu sektorowi rozwinąć skrzydeł i odbudować pozycji sprzed lat, to brak kadry i środków na reklamę.
Moda to przede wszystkim biznes, który zawsze powinien utrzymać dodatni bilans między tym co jest serwowane klientowi, a tym czego on pragnie. To konsumenci w znaczącej mierze kształtują realia i sposób funkcjonowania biznesu w sensie ogólnym, a w przypadku polskiej branży modowej, można by pokusić się o stwierdzenie, że jest ona w większej mierze dyktowana przez konsumentów.

Jak więc radzą sobie Polscy projektanci?

Zazwyczaj projektanci pierwsze kroki w biznesie stawiają w internecie, stopniowo poszerzając swoje portfolio produktów i klientów. Kiedy ich marka zaczyna zyskiwać popularność, myślą o wejściu w tradycyjny model handlu. Formatem, który jest w tej chwili najbardziej adekwatny do sytuacji młodych projektantów, są pop-up store’y, czyli sklepy tworzone na określony, zwykle krótki czas, pozwalające sprawdzić, jak dużym zainteresowaniem klientów cieszy się dana marka. Drugim rodzajem są sklepy multibrandowe, w których sprzedawanych jest wiele różnych marek. Jest to alternatywa dla tych, którzy myślą o długotrwałej sprzedaży w centrach handlowych, ale nie są w stanie otworzyć samodzielnego sklepu.

Ostatnio został otwarty nowy butik multibrandowy PolscyProjektanci.com, w którym można kupić ubrania od najlepszych polskich projektantów młodego pokolenia. Kilka tysięcy ubrań w jednym designerskim miejscu robi wrażenie.

Event w formie dynamicznego modowego show poprowadzili Eliza Gwiazda I Winicjusz Rzymyszkiewicz, prawdziwe “zwięrzęta medialne” znane z serwisu wblyskufleszy.pl. W butiku można znaleźć projekty od takich projektantów, jak; Agi Jensen, Gosia Strojek, Anna Cichosz, Ewa Łukawska, Famestage (marka – córka Ewy Minge), czy Evidnece on Monday należąca do muzyka Dody. Na otwarciu pojawili się cenieni aktorzy: Agnieszka Mrozińska, Ula Wieteska-Zawadzka, żona Dariusza Wieteski, blogerzy Liza Taste (prowadząca program kulinarno-modowy), blogerka modowa Magdalena Antosiewicz, prezenterka telewizyjna Ewa Pacuła, królowa driftingu Karolina Pilarczyk, prezenterka i wokalistka Sylwia Lipka, piosenkarz Ian Rooth, ikona stylu Ewa Bardadin, projektant Alex Caprice. Okazją do spotkania był nie tylko jubileusz 3 lat istnienia butiku, ale też start nowoczesnej identyfikacji wizualnej zaprojektowanej przez cenioną graficzkę Joannę Piotrowską. Gośćmi specjalnymi wydarzenia były cenione ekspertki w branży mody: Kasia Gola z Geek Goes Chic, która wie wszystko o nowoczesnych technologiach w branży mody, oraz Ula Wiszowata z Fashionbiznes.pl - najlepiej poinformowana osoba w Polsce, o tym co w modzie piszczy.

Właściciele butiku - Wioletta Połeć i Marcin Jurczuk, ujawnili też nową koncepcję butiku, jedyną taka w Polsce, będącą fuzją sklepu stacjonarnego i internetowego, showroomu dla stylistów, mediów i gwiazd oraz miejsca spotkań, gdzie odbywają się warsztaty, szkolenia i wydarzenia kulturalne. Wśród przybyłych gości mogliśmy na wydarzeniu spotkać tych znanych z gazet, telewizji i mediów społecznościowych.

Dzisiaj jest to najciekawsze miejsce z ubraniami od projektantów w stolicy, do którego warto zajrzeć.

www.polscyprojektanci.com
Trwa ładowanie komentarzy...