Branża fashion - nowe otwarcie

fot. Piotr Kaniewski PolscyProjektanci.com
Polska branża modowa z roku na rok rozwija się coraz prężniej, a rodzimi projektanci mody w świecie mody mają coraz więcej do powiedzenia.



Od dawna jesteśmy mocni, bo nasi projektanci mają swoje pomysły. Natomiast cieszę się bardzo, że zaczyna się rozwijać branża, która obsługuje biznesowo projektantów – mówi Kasia Sokołowska reżyserka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Niestety wciąż głównym problemem branży w Polsce nie jest ani brak zamówień, ani nawet konkurencja chińskiej tanizny, która przez lata psuła rynek. To, co naprawdę nie pozwala temu sektorowi rozwinąć skrzydeł i odbudować pozycji sprzed lat, to brak kadry i środków na reklamę.
Moda to przede wszystkim biznes, który zawsze powinien utrzymać dodatni bilans między tym co jest serwowane klientowi, a tym czego on pragnie. To konsumenci w znaczącej mierze kształtują realia i sposób funkcjonowania biznesu w sensie ogólnym, a w przypadku polskiej branży modowej, można by pokusić się o stwierdzenie, że jest ona w większej mierze dyktowana przez konsumentów.

Jak więc radzą sobie Polscy projektanci?

Zazwyczaj projektanci pierwsze kroki w biznesie stawiają w internecie, stopniowo poszerzając swoje portfolio produktów i klientów. Kiedy ich marka zaczyna zyskiwać popularność, myślą o wejściu w tradycyjny model handlu. Formatem, który jest w tej chwili najbardziej adekwatny do sytuacji młodych projektantów, są pop-up store’y, czyli sklepy tworzone na określony, zwykle krótki czas, pozwalające sprawdzić, jak dużym zainteresowaniem klientów cieszy się dana marka. Drugim rodzajem są sklepy multibrandowe, w których sprzedawanych jest wiele różnych marek. Jest to alternatywa dla tych, którzy myślą o długotrwałej sprzedaży w centrach handlowych, ale nie są w stanie otworzyć samodzielnego sklepu.

Ostatnio został otwarty nowy butik multibrandowy PolscyProjektanci.com, w którym można kupić ubrania od najlepszych polskich projektantów młodego pokolenia. Kilka tysięcy ubrań w jednym designerskim miejscu robi wrażenie.

Event w formie dynamicznego modowego show poprowadzili Eliza Gwiazda I Winicjusz Rzymyszkiewicz, prawdziwe “zwięrzęta medialne” znane z serwisu wblyskufleszy.pl. W butiku można znaleźć projekty od takich projektantów, jak; Agi Jensen, Gosia Strojek, Anna Cichosz, Ewa Łukawska, Famestage (marka – córka Ewy Minge), czy Evidnece on Monday należąca do muzyka Dody. Na otwarciu pojawili się cenieni aktorzy: Agnieszka Mrozińska, Ula Wieteska-Zawadzka, żona Dariusza Wieteski, blogerzy Liza Taste (prowadząca program kulinarno-modowy), blogerka modowa Magdalena Antosiewicz, prezenterka telewizyjna Ewa Pacuła, królowa driftingu Karolina Pilarczyk, prezenterka i wokalistka Sylwia Lipka, piosenkarz Ian Rooth, ikona stylu Ewa Bardadin, projektant Alex Caprice. Okazją do spotkania był nie tylko jubileusz 3 lat istnienia butiku, ale też start nowoczesnej identyfikacji wizualnej zaprojektowanej przez cenioną graficzkę Joannę Piotrowską. Gośćmi specjalnymi wydarzenia były cenione ekspertki w branży mody: Kasia Gola z Geek Goes Chic, która wie wszystko o nowoczesnych technologiach w branży mody, oraz Ula Wiszowata z Fashionbiznes.pl - najlepiej poinformowana osoba w Polsce, o tym co w modzie piszczy.

Właściciele butiku - Wioletta Połeć i Marcin Jurczuk, ujawnili też nową koncepcję butiku, jedyną taka w Polsce, będącą fuzją sklepu stacjonarnego i internetowego, showroomu dla stylistów, mediów i gwiazd oraz miejsca spotkań, gdzie odbywają się warsztaty, szkolenia i wydarzenia kulturalne. Wśród przybyłych gości mogliśmy na wydarzeniu spotkać tych znanych z gazet, telewizji i mediów społecznościowych.

Dzisiaj jest to najciekawsze miejsce z ubraniami od projektantów w stolicy, do którego warto zajrzeć.

www.polscyprojektanci.com
Trwa ładowanie komentarzy...