Moda na styl - jak odnaleźć się w branży fashion

by Anna Długołęcka www.absolutdimension.com
Jakiś czas temu pisałam o świadomych kobietach, tych w korporacjach i tych w biznesie. Wszystkie łączy przedsiębiorczość i pasja do tego co robią. Znają swoją wartość i z determinacją dążą do celu.


Dzisiaj chcę napisać o branży modowej, do której ostatnio zajrzałam przez uchylone drzwi. Poznałam niesamowitą kobietę, która rozwija swoją markę Absolut Dimension - Annę Długołęcką. Pokazała mi, że nie trzeba mieć wielkich ambicji tworzenia sieci sklepów i „telewizyjnych” kolekcji, by osiągnąć sukces w branży odzieżowej. Dzięki niej poznałam tajniki mody, projektowania i wyzwania jakie się kryją pod hasłem "fashion".

Moda to nie tylko wielki biznes, wybiegi, wychudzone modelki i ciuchy w "sieciówkach". Moda to styl, wizerunek i przekaz. Musi być spójna z naszym wnętrzem, dlatego tak ważne jest odnalezienie i pokazanie kobietom ich piękna. Większość kobiet w pogoni za aktualnymi trendami zapomina o sobie i o swoim indywidualnym stylu, dlatego tak często widzi się na ulicach piękne kobiety ubrane dość dziwacznie.

Moda może być też pasją, wyrażaniem siebie i pomysłem na unikalny biznes. Taką drogą poszła Anna Długołęcka, która zainspirowana przez swoją córkę, podążyła za marzeniami.
Nie jest wielką tajemnicą, że początek każdego biznesu to duże wyzwanie. To nie tylko plany i inwestycje, ale również decyzje o pierwszych krokach w kierunku budowania marki, inspiracje i życiowe doświadczenia.

"Projektowaniem i sztuką, głównie operową, zajmuję się od bardzo dawna. To była długa droga poprzez podróże po świecie, fascynację etniką, mitologiami, religiami oraz filozofiami. Nie ma chyba dziedziny, której fascynacji bym nie przeszła, ale tworzenie marki rozpoczęło się właściwie od faktycznego badania rynku, spotkań z kobietami, rozmów i ode mnie samej przede wszystkim, a raczej mojej złości na trendy. Moja frustracja narastała kiedy z braku czasu chciałam dokupić cos na rynku, kiedy okazywało się, że przy całym ogromnie dóbr, tak ciężko znaleźć rzecz (ubranie), które będzie mi odpowiadać i które będzie pasować do pozostałej części mojej garderoby" - mówi Anna Długołęcka.

W Polsce branża modowa rozwija się bardzo dynamicznie. Moda stała się symbolem kształtowania własnego wizerunku, wyrażania siebie. Noszenie odzieży danej marki oznacza utożsamianie się z wyznawanymi przez nią wartościami. Social media, w tym szczególnie blogerzy, wykorzystuje ludzką potrzebę rozmawiania o swoich gustach, upodobaniach czy chęci poparcia swojej decyzji opiniami innych. A marka modowa to przede wszystkim kreatywność, otwartość na świat i niesamowita energia ludzi ją tworzących.

"Ciężko wbić się na rynek ale wtedy, gdy nie ma się indywidualnego, wręcz osobistego pomysłu. Jeśli pomyśl wyrasta niejako z nami od dziecka i sami jesteśmy dla siebie eksperymentem, który ma spełnić nasze potrzeby - to na pewno jest duża szansa, ze znajdą się tez i inni którzy mają podobne pomysły. Dzięki temu sami tworzymy rynek" - mówi Anna.

Należy też pamiętać, że polska moda powstaje z potrzeby oddolnej. Tu nie ma wielkiego kapitału inwestycyjnego, zapewniającego markom i ich twórcom bezpieczeństwo finansowe. Polscy projektanci w zdecydowanej większości radzą sobie sami, bez wsparcia choćby podstawowego zaplecza biznesowego.

"Z pewnością głównym problemem jest mały kapitał, ale to też nie jest do końca prawda - wszechświat tak jest skonstruowany, że mamy dokładnie takie zasoby jakie są w danej chwili potrzebne. Dziś wiem, że gdybym startowała z większym - nie uchwyciłabym tej istoty, która dziś stanowi moje know-how" - wspomina Anna.

Prowadzenie firmy modowej wymaga zrozumienia, z czego płynie satysfakcja klienta, co motywuje go do zakupu, na co zwraca uwagę. Istotna jest także komunikacja firmy i marki z potencjalnymi nabywcami, dlatego Anna Długołęcka postawiła na indywidualne podejście do klienta. Częścią strategii są też warsztaty rozwojowe "Absolutna Kobieta", których zadaniem jest uzmysłowić kobietom ich potencjał i wydobyć wewnętrzne piękno. Miałam okazję brać udział w takich spotkaniach i bardzo sobie cenię tego typu inicjatywy.

Tworzenie marki w branży fashion nie należy do łatwych, ale dla wszystkich, którzy poznali tajniki zrozumieli i opanowali rządzące w branży prawa, może być ekscytującą drogą.
Zapraszam Was do przyjrzenia się projektom marki Absolut Dimension. Jest w nich moc i energia, odrobina magii i ponadczasowy wdzięk. Wszystko to, dzięki czemu poczujemy się niepowtarzalnie i pięknie.

http://www.absolutdimension.com/
Trwa ładowanie komentarzy...